niedziela, 12 maja 2013

Racuszki z pieczarkami

Przepis na te racuszki znalazłam w książce kucharskiej, który troszkę zmieniłam, są naprawdę pyszne. Uwielbiam pieczarki więc polecam je miłośnikom (i nie tylko) pieczarek.

Składniki:

- 30 dag pieczarek
- 1 cebula
- olej i smalec do smażenia pół na pół

ciasto:

- 1 szklanka jogurtu naturalnego
- 1 szklanka kefiru
- 1 szklanka mąki tortowej
- 2 jajka
- 1 łyżka oleju
- 1 łyżeczka cukru
- sól i pieprz

Przygotowanie:

Ciasto:

Jogurt łączymy z kefirem i żółtkami, dodajemy olej, przyprawy, mieszamy dodajemy mąkę i dobrze mieszamy, odstawiamy.


Pieczarki obieramy i kroimy w małą kosteczkę. Cebulę obieramy i kroimy w kostkę. Na rozgrzanej patelni smażymy cebulę razem z pieczarkami do zrumienienia. Zostawiamy do przestudzenia.


Wystudzone pieczarki dodajemy do ciasta, mieszamy


 Ubijamy pianę z białek, dodajemy do ciasta i mieszamy.



Na głębokiej patelni rozgrzewamy tłuszcz nakładamy łyżką małe porcje ciasta, rumieniąc z obu stron.


Po odsączeniu z tłuszczu układamy na półmisku. Podajemy ciepłe.


Czas na piknik z home&you - półmetek!

2 komentarze:

  1. Uwielbiam i placuszki i pieczarki. Bardzo fajne połączenie, takich racuszków jeszcze nie jadłam, zawsze króluje jednak słodka wersja, więc tej tym bardziej jestem ciekawa.
    Dziękuję za udział w mojej akcji.
    Pozdrawiam,
    Moje Kulinarne Rozterki

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuje za miłe słowa. Racuszki są naprawdę dobre. Warte wypróbowania.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Sałatka z rozszponki i jajka

Dzisiaj na kolację polecam sałatkę fit. Jeśli dbamy o linię to ta sałatka jest dla was idealna. Ostatnio dużo zwracam uwagę na to co jemy i ...