piątek, 20 września 2013

Fileciki rybne w delikatesowym sosie

Przepis znalazłam w książce kucharskiej Kuchnia Polska. Nie byłam do niego przekonana, ale jak posmakowałam to okazało się że danie jest rewelacyjne. Możemy podać je nawet na imprezę urodzinową lub inną.


 Składniki:

- 6 średniej wielkości filetów z białej ryby ( ja użyłam Tilapię)
- 1 szklanka mleka
- 1 szklanka wody
- sól, pieprz
- olej do smażenia

sos:

- 2 cebule
- 2 ząbki czosnku
- 1 mała papryka czerwona
- 5 dużych pieczarek
- 3 łyżki cukru
- pół szklanki octu 10 %
- płaska łyżeczka imbiru mielonego i białego pieprzu

Przygotowanie:

Filety moczymy 20 minut w wodzie z mlekiem, osuszamy i nacieramy solą i pieprzem. Smażymy na głębokim oleju rumieniąc z obu stron. Odsączmy na ręczniku papierowym.


Sos:

Pozostały tłuszcz ze smażenia ryb uzupełniamy, smażymy na nim cebulę pokrojoną w piórka i czosnkiem posiekanym w małą kosteczkę. Gdy składniki się zeszklą, dodajemy pokrojone w paski pieczarki i paprykę.Smażymy 3 minuty, dodajemy przyprawy, cukier, ocet, zagotowujemy i trzymamy na ogniu jeszcze 3 minuty, często mieszając. Do gorącego sosu wkładamy filety, gotujemy 1 minutę. Przykrywamy naczynie i odstawiamy w chłodne miejsce - nawet do następnego dnia.
Porcję ryby podajemy na zimno, lekko polane sosem.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Sałatka z rozszponki i jajka

Dzisiaj na kolację polecam sałatkę fit. Jeśli dbamy o linię to ta sałatka jest dla was idealna. Ostatnio dużo zwracam uwagę na to co jemy i ...