poniedziałek, 2 grudnia 2013

Babeczki z makiem

Zapraszam na babeczki z makiem. Idealnie sprawdzą się na święta. Jak nie lubimy dużo piec makowców czy strucli to możemy upiec sobie babeczki, a i przy okazji dzieci będą zadowolone...




Składniki na 12 babeczek:

- 2 szklanki mąki
- 1 szklanka cukru
- 1 cukier waniliowy
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 4 łyżki maku 
- 1 jajko
- 1 szklanka mleka
- pół szklanki oleju

Przygotowanie:

Suche składniki czyli: mąkę, cukier, cukier waniliowy, proszek do pieczenia i mak połączyć w misce. Mokre składniki czyli mleko, jajko i olej rozmieszać w drugiej misce. Mokre przelać do suchych składników i wymieszać. Nakładamy do foremek na 3/4 wysokości.


Pieczemy w temp. 190 stopni przez 15 minut. Sprawdzamy patyczkiem czy się upiekły. Jak nie to trzymamy jeszcze chwilkę. Studzimy.



Posypujemy cukrem pudrem.





8 komentarzy:

  1. mm wyglądają pysznie :) muszę je upiec bo zostało mi maku :) jednak trochę się boję bo ostatnie babeczki wyszły mi jak biszkopty ;c

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a robiłaś z mojego przepisu czy jakiegoś innego ?
      ten przepis jak dla mnie jest dobry i raczej nie smakuje jak biszkopt, no ale trzeba próbować, aż znajdzie się odpowiedni dla siebie :)

      Usuń
    2. właśnie z innego przepisu :) Ale to naprawdę były biszkopty a nie babeczki-płaskie, twarde, no biszkopciki a nie ładne, puszyste tak jak u Ciebie na zdjęciu :) Musiałam coś sama źle zrobić albo po prostu przepis był zły.No ale wydaje mi się, że jednak niczego nie przekręciłam.
      No cóż, wierzę w Twój przepis! Na zdjęciu są mega, naprawdę wyglądają apetycznie aż cieknie ślinka! Jutro spróbuję i dam znać czy wyszły :)
      Miłego weekendu :*

      Usuń
    3. wyszły pyszne, puszyste, mięciutkie mm! dziękuję bardzo za przepis!

      Usuń
    4. Bardzo się cieszę, że smakowały i za skorzystanie z mojego przepisu :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Witam :)
    Czy moge uzyc do przepisu maku z puszki?

    OdpowiedzUsuń

Sałatka z rozszponki i jajka

Dzisiaj na kolację polecam sałatkę fit. Jeśli dbamy o linię to ta sałatka jest dla was idealna. Ostatnio dużo zwracam uwagę na to co jemy i ...