środa, 20 sierpnia 2014

Surówka z czerwonej kapusty na zimę

Przepis na tę sałatkę znalazłam jakiś czas temu w gazetce z przepisami. Od tamtej pory robię ją co roku.
Składniki są na około 6 słoików po 500 ml. Zawsze podwajam porcje.


Składniki:

- 1 kapusta czerwona
- 4 cebule
- 4 jabłka

- sól

Zalewa:

- 4 łyżki oleju rzepakowego
- pół szklanki octu 10 %
- 7 łyżek cukru
- 1 łyżka soli
- 1,5 litra wody

Przygotowanie:

Z kapusty zdjąć wierzchnie liście i poszatkować. Sparzyć wrzącą wodą i odcedzić.



Cebulę obieramy, kroimy w piórka i posypujemy solą. Gdy zmięknie odciskamy z nadmiaru soku.

Jabłka myjemy, obieramy i ścieramy na tarce o dużych oczkach.

Składniki zalewy zagotowujemy, wkładamy kapustę, cebulę i jabłka. Gotujemy 5 minut.
Sałatkę przekładamy do słoików, zakręcamy i pasteryzujemy 5 minut.



8 komentarzy:

  1. O kurcze!!! taka kapustke jadlam u kolezanki . Dziekuje za przepis z pewnoscia zrobie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam pytanie czy nie jest twarda kapusta ?
    Pytam ponieważ miałam kiedyś taki fajny przepis dawało się pokolei do garnka składniki i gotowało się ,ale zginął mi zeszyt z przepisami .

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepraszam że tak późno odpisuję. Kapusta nie jest twarda jest miękka. U nas smakuje całej rodzinie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaka wielka ma być ta Kapusta bo są różnej wielkości jeśli mogę wiedzieć

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam ja mam 1.20kg wystarczy ta ilość produktów pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pamiętam ile waży dokładnie taka średnia kapusta, ale powinna starczyć.

      Usuń

Sałatka z rozszponki i jajka

Dzisiaj na kolację polecam sałatkę fit. Jeśli dbamy o linię to ta sałatka jest dla was idealna. Ostatnio dużo zwracam uwagę na to co jemy i ...