czwartek, 27 listopada 2014

Szarlotka

Przepisów na szarlotkę jest dużo, a ja polecam mój...



Składniki na ciasto:

- 2,5 szklanki mąki + 3 łyżki do podsypania
- 200 g margaryny
- 3/4 szklanki cukru
- 2 żółtka

nadzienie:

- 8 jabłek
- 4 łyżki cukru

beza:

- białko z 2 jajek
- 2 łyżki cukru pudru

- forma do tarty lub tortownica 28 cm

Przygotowanie:

Składniki ciasta zagnieść na jednolite ciasto, podzielić na 2/3 i 1/3. Włożyć do lodówki.
Jabłka obieramy, kroimy w mniejsze plasterki, przekładamy do garnka, wlewamy odrobinę wody, dodajemy cukier i gotujemy na małym ogniu do uzyskania marmolady, około 15 - 20 minut.
2/3 ciasta wyklejamy formę do tarty łącznie z bokami i nakłuwamy gęsto widelcem. Podpiekamy w piekarniku nagrzanym do 190 stopni przez 15 minut. Po tym czasie wyciągamy, nakładamy marmoladę. Białka ubijamy na sztywno, dodajemy cukier i jeszcze chwilkę ubijamy, wykładamy na marmoladę. Pozostałe ciasto ścieramy na tarce o dużych oczkach na ubitą bezę. Ponownie wkładamy do piekarnika i pieczemy 30 minut. Ostudzone ciasto posypujemy cukrem pudrem.









Wasze pomysły na osłodę jesiennych wieczorów Świąteczne słodkości!


6 komentarzy:

  1. mmmm ale narobiłaś mi smaka na szarlotkę:))

    OdpowiedzUsuń
  2. ja tam żadnej szarlotce nie przepuszczę więc zapisuję przepis i chętnie wykorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szarlotka to moja miłość! :) zaraz po Córeczce i Mężu :) ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój mąż lubi ją właśnie w takiej wersji, ale reszta rodziny również :)

      Usuń

Sałatka z rozszponki i jajka

Dzisiaj na kolację polecam sałatkę fit. Jeśli dbamy o linię to ta sałatka jest dla was idealna. Ostatnio dużo zwracam uwagę na to co jemy i ...