poniedziałek, 12 stycznia 2015

Murzynek

Polecam pysznego murzynka, którego zawsze robiła moja mama....


Składniki:

- 1 margaryna - 250 g
- 2 szklanki cukru
- 3 łyżki kakao
- 1 cukier waniliowy
- 1/2 szklanki wody

- 4 żółtka
- 2 szklanki maki
- 3 łyżeczki proszku do pieczenia

- 4 białka jaj
- cukier puder do posypania

Przygotowanie:

Do garnka przekładamy margarynę, cukier, cukier waniliowy, kakao, wodę. Zagotowujemy i gotujemy 5 minut. Odstawiamy do wystygnięcia.
Następnie dodajemy żółtka, miksujemy i wsypujemy stopniowo proszek do pieczenia i mąkę, dalej miksując.
Białka ubijamy na sztywno i dodajemy do ciasta dokładnie mieszając.
Ciasto wylewamy na okrągłą formę wyłożoną papierem do pieczenia. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni, 55 - 60 minut. Do suchego patyczka.
Po wystudzeniu posypujemy cukrem pudrem.











Smacznego...

Karnawałowe Słodkości!

4 komentarze:

  1. Klasyczny murzynek - najlepsze ciasto na świecie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Była u mnie mama, no i musiałam zrobić, a wyszedł bardzo smaczny :)

      Usuń
  2. Mama... właśnie moja Mama ostatnio robiła taki/podobny ze starego przepisu - pychotka :) Ale smak mojego dzieciństwa to murzynek na zsiadłym mleku z dżemem porzeczkowym :) muszę go przypomnieć, bo wieki nie jedliśmy! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dawno nie jadłam. I jak była u mnie mama to wspomniała o nim i zrobiłam, po tak długim czasie smakował wyśmienicie :)

      Usuń

Sałatka z rozszponki i jajka

Dzisiaj na kolację polecam sałatkę fit. Jeśli dbamy o linię to ta sałatka jest dla was idealna. Ostatnio dużo zwracam uwagę na to co jemy i ...