czwartek, 18 lipca 2013

Placek po cygańsku

Dzisiaj na obiad u nas gości placek po cygańsku. W wersji domowej smakuje mi najlepiej, chodzi mi o ciasto na placki ziemniaczane. A jeśli o nich mowa to najlepsze na świecie placki robi moja mama.






Składniki na 3 porcje:

na placki ziemniaczane:
- 7 średnich ziemniaków
- 2 jajka
- 2 łyżki mąki
- sól

na gulasz:
- 0,5 kg mięsa z szynki
- 200 g mrożonych warzyw w słupkach ( ja kupuje w biedronce) - ( możemy użyć świeżych warzyw)
- 1 cebula
- 1 ząbek czosnku
- sól i pieprz
- pół szklanki wody i 2 płaskie łyżki  mąki do zagęszczenia gulaszu

Przygotowanie:

Gulasz:

Mięso myjemy, kroimy w małą kostkę i smażymy na oleju z obu stron. Pod koniec smażenia dodajemy cebulę pokrojoną w kostkę i czosnek przeciśnięty przez praskę. Przekładamy do brytfanki, wlewamy wodę i dusimy około 1 godzinę i 30 minut. Od czasu do czasu mieszając i podlewając wodą. Po tym czasie dodajemy warzywa i dusimy około 15 -20 minut. Zagęszczamy gulasz woda rozmieszaną z mąką doprowadzając do wrzenia i doprawiamy solą i pieprzem.


Placki ziemniaczane:

Ziemniaki obieramy, myjemy i ścieramy na tarce na najmniejszych oczkach. Dodajemy jajka, mąkę, sól i mieszamy. Smażymy na oleju placki jak naleśniki.

Gorące placki przekładamy na talerz polewamy gulaszem, składamy na pół, polewamy jeszcze raz gulaszem i podajemy na gorąco. 





Smacznego....


5 komentarzy:

  1. fajny pomysł, w dumie dawno nie jadłam takich placków, chyba wykorzystam Twój pomysł na obiad:)

    OdpowiedzUsuń
  2. masz bardzo fajne przepisy
    Jan

    OdpowiedzUsuń
  3. od dawna mam chęć zrobic podobne danie

    OdpowiedzUsuń

Sałatka z rozszponki i jajka

Dzisiaj na kolację polecam sałatkę fit. Jeśli dbamy o linię to ta sałatka jest dla was idealna. Ostatnio dużo zwracam uwagę na to co jemy i ...