czwartek, 28 października 2021

Tortilla z kurczakiem

Dzisiaj na obiad przygotowałam tortillę z kurczaka. Jest to w miarę szybkie danie, w którym mogą pomóc dzieci i wybrać swoje składniki. Moje bardzo chętnie ją przygotowują. Mój mąż lubi bardziej ostre dania (ja czasami też) więc jemu polewam kilka kropli Siracha sos chili ostry.



 Składniki:

- opakowanie tortilli u mnie było 6 szt

- 1 duża pierś z kurczaka

- kilka liści sałaty lodowej

- ogórki konserwowe

- cebula u mnie biała, ale może być czerwona

- sezam

- pół żółtej papryki

- przyprawa gyros i papryka wędzona w proszku


Składniki na sos czosnkowy

- 3 łyżki majonezu

- 6 łyżki jogurtu naturalnego

- 3-4 ząbki czosnku

- sól i pieprz


Przygotowanie:

Pierś z kurczaka kroimy w kostkę, posypujemy przyprawą gyros oraz papryką wędzoną. Odstawiamy do lodówki aby się przegryzło. W tym czasie przygotowujemy sos czosnkowy. Majonez, jogurt naturalny przekładamy do miski, posypujemy solą, pieprzem i dodajemy czosnek przeciśnięty przez praskę. Mieszamy i ewentualnie dodajemy soli lub pieprzu. Wszystko zależy od tego czy lubimy ostro czy bardziej łagodnie. Następnie smażymy na rozgrzanym oleju pierś z kurczaka na złoty kolor. 

Składanie tortilli:

Placek tortilli smarujemy sosem czosnkowym, układamy liść sałaty, ogórek konserwowy pokrojony w paski, podsmażoną pierś z kurczaka, polewamy sosem czosnkowym, następnie cebulę pokrojoną w piórka, paprykę pokrojoną w kosteczkę. Na koniec posypujemy sezamem i zwijamy jak naleśnik. Tak przygotowaną tortillę podsmażamy na patelni grillowej aby się zrumieniła.








2 komentarze:

Sałatka z rozszponki i jajka

Dzisiaj na kolację polecam sałatkę fit. Jeśli dbamy o linię to ta sałatka jest dla was idealna. Ostatnio dużo zwracam uwagę na to co jemy i ...