poniedziałek, 7 kwietnia 2014

Ekspresowe ciasto drożdżowe

Bardzo szybkie i pyszne ciasto drożdżowe. Jak nie mamy czasu na długie pieczenie to ono idealnie się nadaje.




Składniki:

- 50 dag mąki
- 1 szklanka mleka
- pół kostki margaryny
- pół szklanki cukru
- 8 dag drożdży
- 4 jajka
- 1 łyżka oleju
- śmietankowy olejek zapachowy

- dwie mniejsze formy keksówki wysmarowane margaryną lub innym tłuszczem

Przygotowanie:

Margarynę rozpuszczamy. Mleko podgrzewamy, ma być letnie
Drożdże rozcieramy z 2 łyżkami cukru, dodajemy rozpuszczoną margarynę może być letnie, ale nie gorąca, mleko, jajka, mąkę, resztę cukru, olej, olejek zapachowy i miksujemy 3 minuty. Ciasto przelewamy do keksówek i pozostawiamy w ciepłym miejscu, aby urosło. Pieczemy w nagrzanym piekarniku do 170 stopni około 30 minut, po 20 minutach sprawdzamy patyczkiem czy się upiekło. Patyczek ma być suchy.

Rada:

 W moim piekarniku piekłam 25 minut, po czym wyłączyłam piekarnik i pozostawiłam ciasto jeszcze 10 minut.



2 komentarze:

  1. Wygląda na cudownie puchate, tylko bardzo dużo drożdży w tym cieście - nie czuć ich w smaku po upieczeniu...?

    OdpowiedzUsuń
  2. tak drożdży jest dużo, ale smak jest dobry i jak dla mnie to nie czuć. Rodzina moja jadła i nic nie mówili, ze czuć drozdżami :)

    OdpowiedzUsuń

Sałatka z rozszponki i jajka

Dzisiaj na kolację polecam sałatkę fit. Jeśli dbamy o linię to ta sałatka jest dla was idealna. Ostatnio dużo zwracam uwagę na to co jemy i ...