środa, 11 lutego 2015

Pączki z piekarnika

Miałam nie piec pączków w tym roku, bo zaczęłam się zdrowiej odżywiać, no ale mam męża łasucha i dzieci które lubią pączki bez nadzienia. Postawiłam zatem na paczki z piekarnika, które też ja mogę zjeść.





Składniki:

- 30 g świeżych drożdży
- 1,5 szklanki ciepłego mleka
- 5 szklanek mąki tortowej
- 3 łyżki masła - roztopić
- 2 jajka
- 1 łyżka cukru waniliowego
- 0,5 szklanki cukru

- cukier puder do posypania pączków

Przygotowanie:

Z drożdży, 2 łyżek cukru, 2 łyżek mąki i ciepłego mleka zrobić zaczyn i odstawić na 20 minut w ciepłe miejsce.
Po tym czasie wszystkie składniki czyli mąkę, jajka, stopione masło, cukier, cukier waniliowy i zaczyn - wyrabiamy na jednolite ciasto ( możemy użyć miksera - mieszadła widoczne na zdjęciu)
Ponownie odstawiamy w ciepłe miejsce aby wyrosło.
Następnie tworzymy równe kulki i układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
Pieczemy w nagrzanym piekarniku do 180 stopni przez 15 minut. Gdy wystygną posypujemy cukrem pudrem.

Rada:

Pączki możemy nadziać 1 łyżeczką marmolady przed pieczeniem, tylko dobrze musimy owinąć ciasto aby przy pieczeniu nie wypłynęło.








Karnawałowe Słodkości! Pączki na Tłusty Czwartek

8 komentarzy:

  1. Myślisz, że dałoby radę je nadziać przed pieczeniem? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak można je nadziać marmoladą, albo budyniem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Upiekłam z Twojego przepisu, są boskie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, cieszę się :)
      A zrobiłaś może zdjęcie? To bym wstawiła do zakładki czytelnicy pieką i gotują :)

      Usuń
  4. Śmiało, są tutaj: http://szefowa-kuchni.blogspot.com/2015/02/pieczone-paczki-z-dzemem-jagodowym.html :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Sałatka z rozszponki i jajka

Dzisiaj na kolację polecam sałatkę fit. Jeśli dbamy o linię to ta sałatka jest dla was idealna. Ostatnio dużo zwracam uwagę na to co jemy i ...