poniedziałek, 26 maja 2014

Tarta z ricottą - sernik na zimno z truskawkami

Myślałam i myślałam aż wymyśliłam ciasto na Dzień Matki, a mianowicie tarte z sernikiem na zimno z sera ricotty. Do tego truskawki i ciasto wyszło pyszne...






Składniki:
na tarte:

- 100 g margaryny
- 250 g mąki
- 3 łyżki cukru pudru
- 1 łyżeczka cukru waniliowego
- 1 jajko

- 250 g sera ricotta
- 2 galaretki truskawkowe Winiary
- 250 g truskawek

Przygotowanie:

Składniki na tarte zagniatamy na jednolite ciasto i wkładamy do lodówki na około godzinę. Po tym czasie wylepiamy formę do tarty i pieczemy w nagrzanym piekarniku do 200 stopni przez 15-20 minut, na złoty kolor. Czas pieczenia zależy od piekarnika.

Jedną galaretkę truskawkową rozpuszczamy w 1 szklance wody, gdy będzie tężeć mieszamy z serem ricottą i wylewamy na przestudzony spód tary. Wstawiamy do lodówki aby stężało.
Truskawki myjemy, osuszamy i kroimy na pół, układamy na serniku.
Druga galaretkę truskawkową rozpuszczamy według przepisu na opakowaniu i tężejącą wylewamy na truskawki. Wkładamy do lodówki aby stężało.

Rada:

Ciasto najlepsze jest na drugi dzień, gdyż spód tarty zmięknie.
Uważajmy aby tarta nam się mocno nie spiekła, bo będzie twarda.









Rozpocznij owocowy sezon z galaretkami WINIARY! Co mamy dla mamy? Dzień Matki 2014 Milion smaków truskawek

3 komentarze:

  1. Sliczna i sezonowa!
    Ja zawsze zaluje, ze truskawki sa z nami przez tak krotki czas w roku...
    :)
    Jest mi bardzo milo, ze znalazlas czas na udzial w akcji mamowej na Mikserze.
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuje, ja tez bardzo uwielbiam truskawki, najlepiej kupowałabym je codziennie :)

      Usuń

Sałatka z rozszponki i jajka

Dzisiaj na kolację polecam sałatkę fit. Jeśli dbamy o linię to ta sałatka jest dla was idealna. Ostatnio dużo zwracam uwagę na to co jemy i ...