czwartek, 17 października 2013

Ciasteczka amoniaczki

Zapraszam na pyszne ciasteczka do kawki i na świąteczny stół. Amoniak kupiłam jakiś czas temu, ale teraz znalazłam chwilę żeby je upiec. Ciasteczka są pyszne, lekkie i puszyste.



Składniki:

- 0,5 kg mąki
- 150 g cukru
- 100 g margaryny
- 2 jajka
- cukier waniliowy
- pół szklanki mleka
- 2 łyżeczki amoniaku
- odrobinę soli

- cukier puder do posypania ciasteczek

Przygotowanie:

Margarynę ucieramy z cukrem, dodajemy jajka, odrobinę soli, cukier waniliowy, mąkę, i amoniak rozpuszczony w ciepłym mleku. Wyrabiamy ciasto na jednolitą masę i odstawiamy na 1 godzinę w chłodne miejsce. Po tym czasie rozwałkujemy ciasto na około 5 mm i wykrawamy ciasteczka. Ciasta układamy na posmarowanej tłuszczem blaszce i pieczemy w 200 stopniach na złoty kolor. Około 15-20 minut.
Wystudzone posypujemy cukrem pudrem.




Smacznego........

6 komentarzy:

  1. Kiedys jadłam takie ciasto , było przepyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasteczka są naprawdę pyszne. Jak się posmakuje jedno to chce sie ich więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. pamiętam z dzieciństwa ten smak ;) pyszności

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają jak nadmuchane, super :)

    OdpowiedzUsuń
  5. te ciasteczka są pyszne, tylko ze ja mam inny przepis, lepszy i mniej skomplikowany :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pamiętam z dzieciństwa pychota

    OdpowiedzUsuń

Sałatka z rozszponki i jajka

Dzisiaj na kolację polecam sałatkę fit. Jeśli dbamy o linię to ta sałatka jest dla was idealna. Ostatnio dużo zwracam uwagę na to co jemy i ...