wtorek, 2 kwietnia 2013

Sernik królewski

Przepis na ten sernik znalazłam kiedyś w internecie. Jest bardzo pyszny i często go robię na różne okazje.


Składniki:

ciasto:

- 3/4 kostki margaryny
- 3 szklanki mąki
- 1 szklanka cukru
- 4 żółtka
- 2 łyżki kwaśnej śmietany
- 2 łyżki kakao
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia

Masa serowa:

- 1 kg sera we wiaderku ( u mnie president  - jest najlepszy )
- 6 żółtek
- 1,5 szklanka cukru
- 6 białek
- 1 budyń śmietankowy
- 1 kostka margaryny
- kilka kropel olejku arakowego

Przygotowanie:

Wszystkie składniki na ciasto wsypać na stolnicę i zagnieść ciasto. Następnie wstawić do lodówki.
Masa serowa - ubijać robotem margarynę z żółtkami i większą połową cukru. Następnie dodawać po łyżce sera, ciągle ubijając masę robotem. Na koniec dodać budyń w proszku i olejek arakowy.
Białka ubić na sztywną pianę. Pod koniec ubijania dodać pozostały cukier.
Ubite białka wmieszać delikatnie łyżką do masy serowej.
Na wysmarowaną tłuszczem blachę, wyłożyć większą połowę ciasta, na to masę serową i na wierzch pozostałą część ciasta, startą na tarce o dużych oczkach.
Sernik piec około 1 godzinę 180 C. Wymiar blachy 36 x 25. Pozostawić w lekko uchylonym piekarniku do wystudzenia.







4 komentarze:

  1. nie ma wększej połowy :P bo obie połowy są równe można napisać "trochę więcej niż pół" :) sorki za czepialstwo, ale przepis na pewno jutro zamierzam wypróbować ciasto wygląda smakowicie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie to nie rusza można się czepiać, ważne że wiadomo o co chodzi
      a co do sernika to jest naprawdę pyszny i polecam go zrobić
      proszę o relacje jak smakował. Pozdrawiam

      Usuń
  2. Ile trzeba trzymać ciasto w lodówce, by można było go zetrzeć. Robiąc masę serową trzymałam w lodówce a później niestety nie mogłam zetrzeć, gdyż było nadal ciepłe by je utrzeć. Może trzymać w zamrażalniku? Jak długo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można dać do zamrażalnika na około 30 minut lub nawet krócej. Trzeba sprawdzić. Ja mam już dzisiaj upieczony :) Ania

      Usuń

Sałatka z rozszponki i jajka

Dzisiaj na kolację polecam sałatkę fit. Jeśli dbamy o linię to ta sałatka jest dla was idealna. Ostatnio dużo zwracam uwagę na to co jemy i ...